Testimonials

Text/HTML

Nieuwe samenwerking D'Ieteren Auto

gepubliceerd op 23/02/2018 

JUMIK, specialist op het vlak van web- en softwaretoepassingen, lanceerde 10 jaar geleden ProPlanner, een innovatieve software voor efficiënt wagenparkbeheer. In het najaar van 2015 ging het JUMIK-team rond de tafel zitten met D’Ieteren Auto en Dockx Rental. Ze staken de koppen bij elkaar en ontwikkelden samen een volledig vernieuwde versie van het softwarepakket. Het resultaat: ProPlanner v5, dé oplossing om op een intuïtieve, snelle en eenvoudige manier uw wagenpark te beheren. Het is het resultaat van de unieke combinatie van een doorgedreven innovatieve aanpak met de input van gebruikers uit de praktijk. De vernieuwde versie werd na ontwikkeling uitgetest, geïmplementeerd en daarna verder verfijnd aan de hand van enkele succesvolle pilots bij Top Motors in Wevelgem en Groupe Llorens in Aarlen en Neufchâteau.

Doorgedreven gebruiksgemak

Het doorgedreven gebruiksgemak, de grootste troef van ProPlanner, werd in de vernieuwde versie verder geoptimaliseerd. Daarnaast werden tal van andere features aan ProPlanner v5 toegevoegd:
  • Vernieuwde tabletapplicatie
  • Digitale schaderegistratie
  • Volledige paperless werking met o.a. digitale handtekening
  • Fleet management gebaseerd op de uitgebreide knowhow uit o.a. de short term rental sector
  • Integratie met tal van applicaties uit het MOB2.0 project binnen het D’Ieteren net: Planmanager carrosserie, Driver DMS, Driver 2.2 en Plan IT-werkplaats, Olivia, CUBA/SalesForce, KP

Succesvolle pilots

In november werd Top Motors, de grootste concessiehouder van het netwerk van D’Ieteren Auto in de regio Kortrijk - Roeselare, uitgerust met de vernieuwde versie ProPlanner v5. 160 voertuigen, verdeeld over 4 locaties en 8 Business Units, kregen een eigen dossier. Voortaan wordt van elke wagen de levenslijn, de opgelopen schade, TCO, gebruiksgraad en tal van andere vitale informatie bijgehouden. Het DNA van de wagen als het ware. Dit dossier geldt vervolgens als basis voor het vlot en efficiënt inplannen van de resources.

Dankzij het gebruik van ProPlanner v5 bereikte Top Motors enkele belangrijke doelstellingen:

  • De volledige vloot wordt beheerd in één enkel systeem. Voertuigen over meerdere vestigingen worden multi-inzetbaar (demorit, vervangwagen mechaniek, vervangwagen carrosserie, personeelsrit …). Alles is bovendien volledig instelbaar naar de wens van de gebruiker/klant.
  • Aanzienlijke tijdswinst door een efficiënte werking van de dagdagelijkse processen van check-in en check-out.
  • Een volledige digitale en dus papierloze werking: van document tot handtekening.
  • Digitale schaderegistratie met duidelijke communicatie naar de klant.
  • Geïntegreerde werking door de integratie van verschillende applicaties.
  • Optimalisatie van de kost en rendabiliteit van de vloot.

Filip Dischlovoi, Fleetmanager Top Motors aan het woord: 

"Wij willen ons met Top Motors en Maes profileren als volwaardig partner in mobiliteit, in al zijn facetten, voor onze klanten. Ons wagenpark is hierdoor stelselmatig gegroeid. We waren op zoek naar een efficiënt beheersysteem voor ons wagenpark. Dit hebben we gevonden bij de nieuwe versie van ProPlanner MOB2.0. Het programma geeft ons een perfect beeld van onze vloot met betrekking tot leeftijd, verreden kilometers, uitrusting, tankinhoud en schades. Alle wagens kunnen aangeboden worden aan een potentiele klant zonder verrassingen. Op termijn kan het programma ook de administratieve beslommeringen rond de boetebehandeling overnemen wat een belangrijke tijdswinst oplevert. De nieuwe versie van ProPlanner houdt rekening met de eisen van de gebruikers. Het web based programma werkt snel en efficiënt. De tablets zorgen voor snelle check-in en check- out van de uitleningen of verhuringen. Ik kan het programma adviseren aan alle collega concessiehouders of verhuurbedrijven."

JUMIK was hiermee niet aan zijn proefstuk toe: de succesvolle pilot bij Groupe LLorens in Aarlen en Neufchâteau in oktober leverde eveneens heel wat nuttige info op. De nieuwste features werden verder verfijnd en de concessies kwamen tot een flow met best practices, bruikbaar voor elk dealerbedrijf.

Na de pilots bij Top Motors en Groupe Llorens werd half november gestart met de eigenlijke uitrol, met nog voor kerst de implementatie bij de D’Ieteren Car Centers. Begin 2018 werd ook Dockx Rental succesvol opgestart.

Samen voor een innovatief verhaal

De grote sterkte van ProPlanner v5 is dat het het resultaat is van een unieke combinatie:
  • de technologische knowhow en productkennis van JUMIK
  • de concrete input van gebruikers uit de praktijk
  • de business kennis van toonaangevende spelers zoals D’Ieteren Auto en Dockx Rental
  • de creatieve samensmelting van al deze factoren tijdens interactieve workshops

Een optimaal gebruiksgemak en sterke intuïtiviteit zijn de rode draad doorheen de applicatie. Enerzijds is er het gebruik van nieuwe technologiëen, zoals schaderegistratie op tablet en de integratie met diverse andere softwareplatformen. Anderzijds biedt JUMIK een intensieve ondersteuning, met professionele training, individuele coaching en verschillende opvolgmomenten gedurende het implementatie traject. Een unieke aanpak die ervoor zorgt dat de inwerkperiode erg kort is, wat ook bevestigd werd tijdens de pilots.

Wat brengt de toekomst?

De interesse in ProPlanner v5 is groot. In 2018 wordt de oplossing verder uitgerold in het netwerk van de D’Ieteren merken en bij andere dealerbedrijven.

Daarnaast is ProPlanner v5 geschikt voor het beheer van elke vloot in elke sector en dus niet uitsluitend voor het dealerbedrijf. Elk bedrijf dat zich als mobiliteitsprovider wil profileren, zet met ProPlanner een duidelijke stap richting de toekomst.

De start van Dockx Rental begin 2018 betekent ook meteen de start voor de roll-out bij bedrijven in de korte termijn autoverhuur sector. Daarnaast zijn er plannen rond het beheer van corporate vloten en andere types resources (zoals HR, machines, materiaal, tijdelijke opslag, enz.).