Testimonials

Text/HTML

10 maand ProPlanner bij Dockx Rental

gepubliceerd op 31/10/2018 

Dockx Rental ging enkele jaren geleden op zoek naar nieuwe software voor hun verhuuractiviteit. Het bestaande maatwerkpakket was verouderd en kon niet als basis dienen voor de toekomstplannen van Dockx Rental. Na grondig marktonderzoek werd een partnership aangegaan met softwarebedrijf JUMIK. Er werd voor ProPlanner gekozen omwille van het gebruiksgemak en voor JUMIK werd gekozen omwille van de expertise, de creatieve ideeën en de open houding tov een intensief innovatief partnership. Belangrijk was ook de integratiemogelijkheden met de overige Dockx software pakketten, waaronder Microsoft Dynamics NAV.

De vervanging van een core business pakket dat 15 jaar in gebruik is, is een echte uitdaging. Zeker omdat een overschakeling niet geleidelijk opgevat kon worden. Alle 18 vestigingen zouden op éénzelfde moment moeten omschakelen. Om deze change in goede banen te leiden werd een multi-disciplinaire stuurgroep opgericht met een mix van mensen van Dockx Rental en JUMIK. Gedurende meerdere maanden kwam de stuurgroep wekelijks samen voor een workshop.

Vanuit de analyse van de noden voor de toekomst werd beslist om ProPlanner volledig te vernieuwen. D'Ieteren Auto had ondertussen de stuurgroep vervoegd omdat ook zij toekomst zagen in een volledig vernieuwde ProPlanner. ProPlanner v5 werd dan ook niet zomaar een upgrade van ProPlanner v4, maar wel een radicaal vernieuwd pakket, met een prominente aandacht voor de noden bij Dockx Rental. Gebruiksgemak is als sterkte gebleven. Daarnaast is de nieuwe ProPlanner vanuit de basis voorzien op integraties. Enkele integraties die bij Dockx actief zijn:

  • Integratie FMS boeteverwerkingssysteem van Renta Solutions
  • Integratie boekhouding Microsoft Dynamics NAV
  • Integratie Dockx website
  • Integratie met betaalterminals

Op 15 januari 2018 was het dan zover, de go-live van ProPlanner bij Dockx Rental. Dit was voor iedereen spannend, maar is uiteindelijk zeer vlot verlopen, mede dankzij een grondige dataconversie van het oude systeem.

Joeri Dockx - Managing Director: "De werking in de shops is nu veel vlotter. Enerzijds door het gebruiksgemak, anderzijds doordat de tool het proces beter begeleidt en afdwingt. De applicatie biedt ons ook veel beter overzicht over de nodige acties. Zo wordt naast de visuele planning ook gewerkt vanuit het actiecenter. Met ProPlanner werken we nu ook voor 99% paperless. De klanten ervaren dit als aangenaam en vooruitstrevend. Voor Dockx Rental betekent ProPlanner tevens een pak minder administratieve rompslomp doordat alle documenten digitaal zijn, netjes bij de contracten blijven en te allen tijde opnieuw raadpleegbaar zijn."


 

In de eerste maanden na de go-live werden nog een reeks verfijningen aangebracht. Daarna volgde de zomerperiode als grootste test, want dit is de drukste periode in de shops. Deze periode werd met glans doorstaan.

JUMIK: "De nieuwe ProPlanner is door de samenwerking met Dockx extra sterk geworden. ProPlanner ambieert het meest vooruitstrevende platform voor de kortetermijn verhuurder en mobiliteitsprovider te zijn en werd ondertussen klaargestoomd om ook over de landsgrenzen heen vermarkt te worden. De ontwikkelingen aan het pakket blijven continu verder lopen, waardoor het pakket steeds beter en vollediger wordt. Als kleine onderneming met 12 medewerkers zullen we een verdere groei dienen te realiseren om het succes van ProPlanner te kunnen blijven ondersteunen. Dat is een uitdaging die we maar al te graag aangaan."

Dockx Rental: "10 maand na de overschakeling kunnen we stellen dat we klaar zijn voor een volgende stap richting de toekomst. Met ProPlanner als basis wordt nu gewerkt aan een vervolgproject voor de opzet van onbemande shops, waarbij de klant alles zelf regelt via zijn smartphone"